Artikel Toegankelijkheid
Bijgewerkt: 18 juni 2024
Iedereen moet kunnen meedoen in onze samenleving. Digitaal én offline. De Gemeente Meerssen vindt het belangrijk dat de gemeentelijke websites toegankelijkheid en gebruiksvriendelijk is voor iedereen. Onze websites voldoen inmiddels gedeeltelijk aan de toegankelijkheidseisen. De eerste belangrijke stappen zijn hiermee gezet. Dat blijkt ook uit onze toegankelijkheidsverklaringen. We lieten onze websites onderzoeken door middel van een toegankelijkheidsonderzoeken. De rapporten en toegankelijkheidsverklaringen vind je op deze pagina. De knelpunten die uit de onderzoeken naar voren kwamen, pakken we binnen onze mogelijkheden op. We kunnen echter niet alles meteen oplossen. Op dit gebied veel wordt gevraagd van (kleinere) gemeenten. Dat komt met name door de hoeveelheid, diversiteit en complexiteit aan eisen, de kosten die dit hele traject met zich meebrengt en het gebrek aan capaciteit en kennis.
Toegankelijkheidsverklaringen
Onderstaand tref je alle websites / url's aan die onder beheer van de gemeente Meerssen vallen. Per website/url publiceren wij een toegankelijkheidsverklaring in het landelijke register voor toegankelijkheidsverklaringen.
https://www.meerssen.nl
https://gemeentewinkel.meerssen.nl
https://eloket.meerssen.nl
https://iburgerzaken.meerssen.nl
https://afspraken.meerssen.nl
https://meerssen.notubiz.nl
- Toegankelijkheidsverklaring
- Onderzoeksrapport Cardan Technobility (september 2023)
https://meerssen.embracecloud.nl/
https://meerssen.studytube.nl/
https://meerssen.archiefweb.eu
Overige URL's / websites
URL's / websites van samenwerkingsverbanden / Gemeenschappelijke Regelingen: de samenwerkingsorganisatie is zelf verantwoordelijk is voor het maken van een toegankelijkheidsverklaring.
Loopt u tegen een toegankelijkheidsprobleem aan?
Loopt u tegen een toegankelijkheidsprobleem aan op een van onze websites? Of heeft u een vraag of opmerking over toegankelijkheid? Neem dan contact op via telefoonnummer 14 043 of e-mail: info@meerssen.nl.
Wat kunt u van ons verwachten?
- Binnen 5 werkdagen krijgt u een ontvangstbevestiging.
- We informeren u over de voortgang en de uitkomst.
- Binnen 3 weken is uw verzoek afgehandeld.
Bent u niet tevreden met de manier waarop uw klacht is behandeld? Of hebben we niet op tijd gereageerd? Dan kunt u contact opnemen via info@meerssen.nl.