Product informatie
Omschrijving
Heeft u klachten over de openbare ruimte? Meld deze dan online met Melding Openbare Ruimte (MOR) formulieren. Let op! Kies het formulier met de juiste categorie. Uw formulier sturen we meteen door naar de juiste medewerker. Vul het formulier zo volledig mogelijk in. Vul altijd uw naam, adres en woonplaats in. We kunnen dan altijd contact met u opnemen als we nog vragen hebben. Geef ook duidelijk de locatie aan, bijvoorbeeld het nummer van de lantaarnpaal of een adres in de buurt.
Aanpak
U kunt het formulier op 2 manier invullen:
- Invullen met DigiD. Uw gegevens worden automatisch op het meldingformulier ingevuld.
- Invullen zonder DigiD. U vult zelf uw naam, adres en woonplaats in.
Er zijn 7 categorieën meldingen openbare ruimte:
Afval
Hondenpoep, zwerfvuil, volle afvalbak/hondenpoepbak, volle/vervuilde ondergrondse afvalcontainer, illegale gedumpt afval.
Klik hier voor het formulier MOR Afval
Groen
Groenvoorziening begraafplaats, bladeren, bomen, onkruid in beplanting, plantsoen, overhangend groen, Proosdijpark.
Klik hier voor het formulier MOR Groen
Hinder door bedrijven
Bodem/waterverontreiniging, gevaarlijke situatie/stoffen, geluids/stankoverlast door bedrijven.
Klik hier voor het formulier MOR Hinder door bedrijven
Overlast
Overlast van dieren, evenementen, drugs, jeugd, parkeren, vandalisme, vuurwerk.
Klik hier voor het formulier MOR Overlast
Riolering
Verstopping straatkolk/put, rioolverstopping, ratten, putdeksel, wateroverlast op straat of in huis.
Klik hier voor het formulier MOR Riolering
Wegen
Defecte lantaarnpaal, schade aan weg/stoep/fietspad, verkeerspaal, verkeerslicht, onkruid op weg/stoep/goot, parkeerautomaat, vegen weg/goot, dode dieren op/aan weg, gladheid.
Klik hier voor het formulier MOR Wegen
Verkeer
Gevaarlijke verkeerssituatie, parkeerprobleem, snelheid verkeer en algemeen verkeersbeleid.
Klik hier voor het formulier MOR Verkeer
Gaat uw klacht over afval dat niet is opgehaald? Bel dan met de Huisvuilservicedesk.
Contact
Contact
Een opzichter van de gemeente gaat naar de plek toe en controleert uw melding. Is de situatie onveilig? Dan ondernemen we meteen actie. Is de situatie veilig, maar moet er wel iets gebeuren? Dan neemt de gemeente uw melding mee in de volgende onderhoudsronde(s).
Adressen
Gemeente Meerssen, Klant Contact Centrum (KCC)
Markt 50
6231 LS Meerssen
Postbus 90
6230 AB Meerssen
14043 (of vanuit het buitenland: +43 366 1661)
info@meerssen.nl
Let op: formele correspondentie via e-mail is (nog) niet mogelijk. U kunt in plaats daarvan een brief (voorzien van uw handtekening) naar de gemeente sturen, of langskomen bij het gemeentehuis.
Gemeente Meerssen, storingsdienst KCC Ruimte
Postbus
043 366 1888
Bereikbaar buiten kantooruren, maar alleen bij dringende gevallen die niet kunnen wachten tot de volgende werkdag.
Gegevensverwerking
Als u een aanvraag of melding doet, heeft de gemeente uw persoonsgegevens nodig. De gemeente behandelt uw persoonsgegevens zorgvuldig. In de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) staat hoe de gemeente met uw persoonsgegevens moet omgaan.
De belangrijkste regels zijn:
- De gemeente vraagt alleen om gegevens die nodig zijn voor het afhandelen van uw aanvraag of melding. De gemeente vraagt niet om andere gegevens.
- De gemeente gebruikt uw gegevens alleen voor het verwerken van uw aanvraag, melding of voor iets wat daar direct mee te maken heeft.
- De gemeente bewaart uw persoonsgegevens niet langer dan nodig is.
- De gemeente zorgt ervoor dat uw persoonsgegevens veilig zijn.
- Alleen mensen die uw gegevens nodig hebben voor hun werk kunnen ze bekijken.
- Andere organisaties krijgen uw gegevens alleen als dit wettelijk verplicht is.
- Als u hierom vraagt, dan vertelt de gemeente u:
- welke gegevens de gemeente over u heeft
- waarvoor deze gegevens nodig zijn
- wat er met uw gegevens gebeurt.
- Kloppen uw gegevens niet? Dan kunt u de gemeente vragen om ze te corrigeren.