Terug
Snelzoeken

Artikel Leden college van B&W

Burgemeester Mirjam Clermonts-Aretz
Burgemeester Mirjam Clermonts-Aretz

  • Wettelijke taken
  • Openbare orde en veiligheid
  • Bestuurlijke samenwerking en bestuurscultuur
  • Regionale samenwerking
  • Communicatie
  • Handhaving
  • Dienstverlening (o.a. Klantcontactcentrum KCC)
  • Bedrijfsvoering, waaronder o.a.: ICT, inkoop, facilitaire zaken
  • Lokale omroep
  • Inburgering en integratie vluchtelingen en statushouders
  • Ontwikkelingshulp/-samenwerking
    contacten met instellingen op het gebied van ontwikkelingshulp (o.a. MOS, SMHO)
  • Evenementen: coördinerend portefeuillehouder

Gerard Ijff
Wethouder drs. Gerard IJff 

1e loco-burgemeester

  • Personeel en organisatie
  • Ruimtelijke ordening, grondgebiedszaken en gebiedsplanontwikkeling
  • Wonen
  • Openbare groenvoorzieningen
  • Openbare watervoorzieningen
  • Waterbeheer en rioleringen
  • Natuur en landschap, waaronder o.a.:
    - contacten met verenigingen, organisaties en instellingen op het gebied van natuur en landschap (IVN, Groenplatform, e.d.)
    - natuurbescherming / onderhoud bos, heide, enz.
  • Milieu en coördinatie duurzaamheidsbeleid, waaronder o.a. contacten met verenigingen, organisaties en instellingen op het gebied van milieu en duurzaamheid (bv. Stichting Duurzaamheid, Milieudefensie, e.d.)
  • Afvalinzameling en -verwerking
  • Energie
  • Openbare begraafplaatsen
  • Luchthaven (i.c. Maastricht Aachen Airport)
  • Omgevingswet, voorbereiding en uitvoering
  • Verkeer, waaronder o.a. wegen en straten, bruggen, bermen en trottoirs, verkeersborden, openbare verlichting, gladheidsbestrijding, straatreiniging en onkruidbestrijding en St. Catharinastraat
  • Bereikbaarheid / openbaar vervoer
  • Parkeren
  • Accommodatiebeleid en gebouwenbeheer
  • Afhandeling dossier huisvesting raadszaal
  • Binnensportaccommodaties (gymzalen en sporthal)
  • Onderwijshuisvesting / schoolgebouwen
  • Zwembaden
  • Recreatie
    - wandel- en fietsroutes

Rein Dupont
Wethouder 
Rein Dupont (1,0 fte)

2e loco-burgemeester

  • Financiën (incl. belastingen, aanbestedingsbeleid, debiteuren)
  • Uitvoering Participatiewet (voorheen Sociale zaken), waaronder o.a.:
    - contacten met sociale werkvoorziening (MTB)
    - contacten met Adviesraad Sociaal Domein
    - projecten voor bijstandsgerechtigden
  • Subsidiebeleid
  • Burgerparticipatie, waaronder o.a. contacten met Buurtnetwerken
  • Kunst, cultuur en erfgoed, waaronder o.a.:
    - contacten met instellingen, verenigingen en organisaties op het gebied van kunst, cultuur en erfgoed (o.a. muziekkorpsen, koren, toneelgezelschappen, carnavalsverenigingen, schutterijen, heemkundeverenigingen, oranjecomités, e.d.)
    - openbare bibliotheek
    - musea (Erfgoedhuis, Natuurhistorisch Museum)
    - kunst in de openbare ruimte
    - kunstmanifestaties en exposities
    - monumenten
    - archeologie
  • Leefbaarheid in de kernen, waaronder sociale cohesie
    - vrijwilligersbeleid
    - gemeenschapshuizen en ontmoetingsplekken (zoals De Ketel, 't Zaelke, e.d.)
    - opstellen dorpsontwikkelingsplannen
  • Sport
    - contacten met sportverenigingen/-clubs
    - buitensportaccommodaties (sportvelden en sportparken, inclusief opstallen)
  • Uitvoering Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO), waaronder o.a.:
    - contacten met Adviesraad Sociaal Domein
    - contacten met verenigingen, instellingen en organisaties op het gebied van zorg en maatschappelijke ondersteuning (zorg- en verpleegcentra, gehandicaptenorganisaties, ziekencomités, maaltijdenservice, De Zonnebloem, voedselbank/De Ruggesteun, mantelzorgorganisaties, e.d.)
  • Armoedebeleid
  • Jeugdzorg
  • Jeugd- en jongerenbeleid, waaronder o.a.:
    - contact met verenigingen, organisaties en instellingen op het algemene gebied van jeugd en jongeren (o.a. Jeugd- en jongerenwerk, Scouting, e.d.)
    - ontmoetingsplekken voor jongeren
    - openbare speelvoorzieningen voor kinderen en speeltuin
  • Ouderenbeleid, waaronder o.a.:
    - contacten met verenigingen, instellingen en organisaties voor ouderen
    - voorzieningen voor ouderen
  • Onderwijs, waaronder o.a.:
    - leerplicht
    - leerlingenvervoer
    - educatieve projecten
    m.u.v. onderwijshuisvesting / schoolgebouwen
  • Kinderopvang en Peuterspeelzalen (incl. VVE)
  • Volksgezondheid, waaronder o.a.
    - contacten met medische centra, GGD, e.d.
  • Economie, waaronder o.a.
    - contacten met ondernemers, bedrijven, horeca, ondernemersverenigingen, enz.
    - markten
  • Toerisme
    - contacten met eigenaren/exploitanten van verblijfsaccommodaties
    - contacten met VVV
    - voorzieningen voor toeristen 

Gemeentesecretaris

De Gemeentesecretaris is de adviseur van het college van B&W.

Wilt u een van de collegeleden spreken?

U kunt een afspraak maken via het bestuurssecretariaat: telefoon 043-3661607 of 043-3661616
e-mail: bestuurssecretariaat@meerssen.nl.

Bij het maken van een afspraak via het bestuurssecretariaat vragen wij u duidelijk aan te geven waarover het gaat. Op basis daarvan kan het secretariaat vaststellen of de gemeente u bestuurlijk dan wel ambtelijk van dienst kan zijn.