Gemeente Meerssen vergroent mee met het NK Tegelwippen

22-06-2026

Tegel één eruit. Tegel twee eruit. Tegel drie eruit. Zo simpel kan het zijn. In Meerssen zien we steeds vaker inwoners die zonder aarzelen een schep pakken en hun tuin groener maken. En dat is goed nieuws voor ons allemaal.

 

Elke tegel die plaatsmaakt voor meer groen betekent minder hittestress, betere waterafvoer én meer ruimte voor bloemen, bijen en andere nuttige insecten. Het is een kleine moeite, maar het levert een grote bijdrage aan een klimaatbestendige leefomgeving.

Gemeente Meerssen doet mee aan het NK Tegelwippen

Tot 31 oktober strijden Limburgse gemeenten om zoveel mogelijk tegels te vervangen door groen. Natuurlijk doet Meerssen mee. Want hoe meer tuinen vergroenen, hoe beter we voorbereid zijn op hevige regenval en warme zomerdagen.

De commentator kijkt al mee. Doe jij ook mee aan deze groene wedstrijd?

Meer informatie en inspiratie

Wil je weten hoe jij eenvoudig kunt starten met vergroenen? Bekijk praktische tips en voorbeelden via: www.waterklaar.nl/oplossingen/