Nieuwsbericht Nieuwe stappen in de digitale dienstverlening

Publicatiedatum: 20 juli 2017 10.45 uur

De gemeente werkt voortdurend aan het verbeteren van haar dienstverlening aan de burgers. Ook in de digitale dienstverlening zetten we telkens nieuwe stappen. Sinds  2015 hebben we een volledig nieuwe website, die voortdurend verder wordt verbeterd en aangevuld met nieuwe mogelijkheden.

DigiD
24-uurs dienstverlening: digitaal aanvragen & betalen

De gemeentelijke website bood tot voor kort alleen pdf-formulieren die u kon printen, invullen en opsturen. Om 24 uurs-dienstverlening mogelijk te maken en u de gang naar het bestuurscentrum te besparen, breidt de gemeente de dienstverlening via internet steeds verder uit. Zo kunt u sinds kort ook een aantal producten digitaal aanvragen en betalen. Door middel van uw DigiD worden uw naam en adresgegevens automatisch ingevuld.

Op dit moment kunt u de volgende producten digitaal aanvragen (en betalen):

  • Melden huwelijk  (geregistreerd partnerschap)
  • Aangifte geboorte
  • Aangifte overlijden

Het aantal producten dat u digitaal kunt aanvragen en betalen wordt het komende jaar stapsgewijs uitgebreid.

Wilt deze producten liever aanvragen aan de balie in het gemeentelijke Klant Contact Centrum (KCC)?
Dat blijft natuurlijk ook altijd mogelijk. Maak dan wel even een afspraak via telefoon 14 043. Wij werken altijd op afspraak!

Maak een afspraak

De gemeente Meerssen werkt op afspraak. Zo hoeft u niet onnodig te wachten, bent u direct aan de beurt en weten wij waarvoor u komt. U kunt een afspraak maken via het gemeentelijke Klant Contact Centrum (telefoon 14 043) of via de gemeentelijke website.

Let op: het afhalen van paspoorten, rijbewijzen en id-kaarten is mogelijk zonder afspraak (snelbalie: ma-vr 09.00-17.00 uur en do tot 20 uur)

Afspraak maken
Afspraak maken via de website
Sinds de komst van de nieuwe website was het al mogelijk online een afspraak te maken voor producten van Burgerzaken. Sinds kort kunt u ook voor diverse producten Vergunningen (Ruimte) een afspraak maken via de website. Voor de volgende producten kunt u via de gemeentelijke website een afspraak maken:

Burgerzaken

  • Aanvragen Nederlandse identiteitskaart, paspoort en rijbewijs
  • Adresonderzoek aanvragen
  • Eigen verklaring
  • Emigratie
  • Uittreksel BRP, Uittreksel Bewijs van in leven zijn of Uittreksel Burgerlijke Stand
  • Verhuizing binnen gemeente
  • Verklaring omtrent gedrag
  • Vestiging vanuit andere gemeente
  • Gehandicapten Parkeerkaart afhalen

Vergunningen

  • Alcohol schenken, ontheffing
  • Alcohol schenken, vergunning
  • Bedrijf starten/uitbreiden
  • Boom kappen, vergunning
  • Evenement organiseren, melding of vergunning
  • Grafuitgifte
  • Horecabedrijf beginnen
  • Vuur stoken

Hoe maak ik online een afspraak?
U maakt online afspraak via de gemeente website www.meerssen.nl (beginpagina 'Afspraak maken')
of rechtstreeks via https://afspraken.meerssen.nl

Aanmeldzuil
U ontvangt dan een e-mail met een bevestiging. In dit mailbericht staat een zogenaamde QR-code. Als u op de dag van uw afspraak in het gemeentelijke Klant Contact centrum aankomt, kunt u met deze code inloggen op de aanmeldzuil en vervolgens even plaatsnemen.

Informatie

Voor verdere informatie kunt u contact opnemen met de medewerkers van ons gemeentelijke Klant Contact Centrum (KCC). Zij helpen u graag verder! Telefoon 14 043. E-mail: info@meerssen.nl