Nieuwsbericht Sociale Zaken Maastricht Heuvelland

Publicatiedatum: 05 januari 2016 12.15 uur

Met ingang van 1 januari 2016 hebben de regionale sociale dienst Pentasz Mergelland en de sociale diensten van de gemeenten Valkenburg a/d Geul en Maastricht hun krachten gebundeld. Zij gaan samen verder onder de nieuwe naam Sociale Zaken Maastricht Heuvelland.

Sociale zaken Maastricht-Heuvelland

Belangrijkste veranderingen: nieuwe naam en centraal bezoekadres
Ons doel is dat u als klant zo min mogelijk merkt van de samenvoeging. Wellicht dat er kleine veranderingen in werkwijze komen. Hierover wordt u tijdig geïnformeerd. Grootste veranderingen zijn de nieuwe naam en het centrale bezoekadres. Het centrale kantoor van Sociale Zaken Maastricht Heuvelland ligt aan de Randwycksingel in Maastricht. Vanuit die locatie werken de medewerkers gebiedsgericht voor inwoners en werkgevers in Maastricht en Heuvelland. Centraal bezoekadres wordt Randwycksingel 22, 6229 EE Maastricht. Postadres: postbus 4902, 6202 TC Maastricht.

Waarom samenwerken?
De gemeenten Eijsden-Margraten, Gulpen-Wittem, Maastricht, Meerssen, Vaals en Valkenburg aan de Geul hebben er per 1 januari 2015 een aantal nieuwe taken bij gekregen. Daar zetten zij nu samen de schouders onder. Dit levert een stevigere organisatie op en een betere kwaliteit van dienstverlening. Zowel persoonlijk als digitaal. De gemeente Maastricht werkt bijvoorbeeld al veel met digitale aanvragen. Dat wordt verder uitgebreid, zodat u meer zaken van huis uit kunt regelen. Ook wordt samengewerkt om kosten te besparen.

Wat betekent dit voor u?
De medewerkers van de nieuwe regionale sociale dienst gaan gebiedsgericht werken. Elke gemeente krijgt een aantal vaste consulenten toegewezen. Een aantal consulenten zijn vertrouwde gezichten die u al kent van Pentasz. Daarnaast komt er een aantal nieuwe gezichten bij. Ook vinden de samenwerkende gemeenten het belangrijk dat iedereen participeert naar vermogen. Daarom geldt als uitgangspunt dat gesprekken met consulenten plaatsvinden op het nieuwe centrale bezoekadres in Maastricht. Kunt u om bijvoorbeeld medische redenen niet naar Maastricht komen? Dan is op verzoek een afspraak met de consulent mogelijk in het bestuurscentrum van de gemeente Meerssen, of bij u thuis.

Wij werken op afspraak
Het is niet mogelijk om zonder afspraak iemand van de sociale dienst in het bestuurscentrum van Meerssen te spreken. De consulenten hebben hun vaste kantoor immers in Maastricht. We werken dus altijd op afspraak.

Bereikbaarheid sociale dienst
Telefonisch is de nieuwe regionale sociale dienst bereikbaar via het algemene telefoonnummer 14 043 (vraag in het spraakmenu naar 'Maastricht'). De nieuwe organisatie heeft een eigen website: www.socialezaken-mh.nl.

Spreekuur Kredietbank Limburg
De Kredietbank Limburg houdt met ingang van maandag 11 januari elke week spreekuur in het bestuurscentrum van Meerssen. Hier kunt u tussen 9 en 11 uur op afspraak terecht. Van 11 uur tot 12 uur kunt u zonder afspraak binnenlopen. Dan is er natuurlijk wel kans dat u moet wachten. Wilt u een afspraak maken voor het spreekuur van Kredietbank Limburg in het bestuurscentrum van Meerssen? Bel het algemene telefoonnummer van de gemeente 14 043 (vraag in het spraakmenu naar 'Meerssen').

Sociale Zaken Maastricht Heuvelland

Centraal bezoekadres:
Randwycksingel 22
6229 EE Maastricht

Postadres:
postbus 4902
6202 TC Maastricht
Telefoon: 14 043 (vraag in het spraakmenu naar 'Maastricht')
Internet: www.socialezaken-mh.nl