Nieuwsbericht Met ingang van 11 december 2016: Regiotaxi Limburg wordt Omnibuzz

Publicatiedatum: 22 november 2016 15.30 uur

Maakt u gebruik van doelgroepenvervoer?

Vanaf 11 december 2016 gaat Omnibuzz namens 32 Limburgse gemeenten het doelgroepenvervoer in het kader van de Wmo regelen. Omnibuzz is de opvolger van Regiotaxi. Dat betekent dat vanaf 11 december ook de naam Regiotaxi Limburg verdwijnt. Omnibuzz zorgt voor uw vervoer, uw vervoerspas, het goed functioneren van de taxipoints en de afhandeling van eventuele klachten.

Er verandert niets

Omnibuzz beschikt over de klantgegevens van alle klanten die nu met Regiotaxi in Limburg kunnen reizen. Hieronder vallen ook uw speciale vervoersindi­caties, geregistreerde hulpmiddelen, bege­leiders en vaste ritten. Vanaf 11 december 2016 verandert er voor u dus niets. Alles loopt door zoals u gewend bent.

Tarief

Er verandert voorlopg niets aan het vervoerstarief dat u nu betaalt.  In de loop van 2017 kan de gemeente een nieuw tarief vaststellen.

Openbaar vervoer

Doordat het openbaar vervoer (OV) contract met Veolia op 10 december afloopt, vervallen ook de afspraken die gemeenten en Omnibuzz met de huidige vervoerder (Veolia) hebben gemaakt. Het gaat om de OV-jaarkaart in de Westelijke Mijnstreek en het Heuvelland en het gratis openbaar vervoer in Noord- en Midden-Limburg.

Veolia wordt Arriva

Arriva is de nieuwe organisatie die het OV (alle trein- en busverbindingen) in Limburg gaat organiseren. Omnibuzz is in gesprek met Arriva over de moge­lijkheden om reizen met het openbaar vervoer voor u makke­lijker te maken. Zodra hierover meer bekend is, wordt u geïnformeerd.

Taxibedrijven

Omnibuzz heeft voor uw vervoer een aantal taxibedrijven gecontracteerd. De meeste kent u al, een paar taxibedrijven zijn nieuw. Dat kan betekenen, dat u een nieuwe taxichauffeur  krijgt.

Persoonlijke informatie

De afgelopen weken hebben alle klanten (zowel van Omnibuzz als Regiotaxi Limburg) persoonlijk informatie ontvangen over het regiotaxivervoer vanaf 11 december. Via de post heeft u een nieuwsbrief en een informatiefolder ontvangen. Meer informatie vindt u ook op www.omnibuzz.nl

Belangrijke informatie

Ritreservering

Ritten reserveren, ritten annuleren, te laat-meldingen, informatie over geboekte ritten:
- maandag t/m donderdag  tussen 06.00 - 24.00 uur
- op vrijdag en zaterdag tussen 06.00 - 02.00 uur
- op zondag en feestdagen tussen 07.00 - 02.00 uur
Bel 0900-0699
Mail ritreservering@omnibuzz.nl

Klantenservice

Administratie, pasverstrekking, informatie, vragen, wijzigingen, klanttevredenheid
- maandag t/m vrijdag tussen 09.00 - 17.00 uur
Bel  046-4574747 (tot 11 december 2016)
Bel 0900 – 331 05 50 (vanaf 11 december 2016)
Mail info@omnibuzz.nl

Centraal Meldpunt Klachten

Indienen van klachten, informatie over afhandeling klachten, bewaken goede afhandeling klachten
- maandag t/m vrijdag tussen 09.00 - 17.00 uur
Bel 0900 - 331 05 50
Mail klachten@omnibuzz.nl