Nieuwsbericht Let op: ProRail houdt u digitaal op de hoogte

Publicatiedatum: 27 februari 2019 11.35 uur

prorail
ProRail is verantwoordelijk voor het onderhoud en vernieuwingen van het spoor, de wissels en de stations. Bij (nachtelijke) werkzaamheden informeren zij de omwonenden van het spoor. Dit deden ze altijd met een huis-aan-huis bewonersbrief. Vanaf 19 februari is ProRail gestopt met het sturen van huis-aan-huis brieven en stappen ze over op digitale communicatie. Hierover willen wij u graag informeren.

Hoe werkt het?

Woont u bij het spoor in de buurt? En wilt u op de hoogte blijven van werkzaamheden van ProRail? Meld u dan aan via de website en vul uw gegevens in. Als er werkzaamheden in de buurt zijn gepland, krijgt u twee weken voor aanvang een e-mail. Hierin staat een gedetailleerd overzicht van het spoorwerk en wat dat voor u kan betekenen. Bij spoedwerkzaamheden stuurt ProRail extra mails. Dit kan tot op het laatste moment.

Mailadressen worden vanzelfsprekend uitsluitend gebruikt voor het communiceren over werkzaamheden van of in opdracht van ProRail.

Ik kan geen gebruik maken van de e-mailservice. Wat nu?

Als u geen gebruik kunt maken van de e-mailservice van ProRail, kunt u drie dingen doen:

  • Vraag iemand anders om dit voor u te doen of u hierbij te helpen
  • Meld u online aan voor de papieren brief die maandelijks wordt verstuurd met de belangrijkste werkzaamheden.
  • Kijk op www.prorail.nl/spoorwerk om te zien welke werkzaamheden er de komende maand aan het spoor plaatsvinden.

Bij grote veranderingen krijgt u nog steeds een papieren brief.

Veranderen er grote zaken aan het spoor? Dan organiseert ProRail nog altijd informatieavonden en versturen ze papieren bewonersbrieven. In de gemeentelijke Nieuwsbrief houden we u ook op de hoogte over werkzaamheden aan het spoor.