Nieuwsbericht KCC: dé centrale toegang voor al uw vragen aan de gemeente

Publicatiedatum: 23 oktober 2015 11.55 uur

Op vrijdag 16 oktober is het gemeentelijke Klant Contact Centrum officieel geopend door burgemeester Mirjam Clermonts-Aretz. Het Klant Contact Centrum (KCC) is dé toegang voor al uw vragen aan de gemeente: via telefoon, e-mail, internet en aan de balie. Het KCC is elke werkdag geopend en telefonisch bereikbaar van 08.30-17.00 uur. Op donderdag tot 20.00 uur. U kunt hier tevens een (vervolg-) afspraak maken met een van de medewerkers of om een product aan te vragen bij het loket Burgerzaken.

KCC balie

Op afspraak

Om onnodig wachten te voorkomen werkt de gemeente Meerssen op afspraak. U kunt een afspraak maken via het Klant Contact Centrum (telefoon 14 043). Voor producten van Burgerzaken (het aanvragen van een paspoort, identiteitskaart, rijbewijs etc) kunt u ook een afspraak maken via www.meerssen.nl. Voor het afhalen van reisdocumenten en rijbewijzen kunt u zónder afspraak terecht bij de nieuwe snelbalie.

Openingstijden loket Burgerzaken

Aanvragen
Het aanvragen van reisdocumenten, rijbewijzen, uittreksels etc kan alleen op afspraak. U kunt een afspraak maken bij ons Klant Contact Centrum (telefoon 14 043) of via www.meerssen.nl. U kunt afspraken maken binnen de volgende bloktijden:

  • maandag van 09.00-12.00 uur
  • dinsdag van 09.00-12.00 uur
  • woensdag van 15.00-17.00 uur
  • donderdag van 16.00-20.00 uur
  • vrijdag van 09.00-12.00 uur

Afhalen
Heeft u een reisdocument of rijbewijs aangevraagd bij het loket Burgerzaken en is dit klaar? U kunt dit zonder afspraak afhalen bij de snelbalie van het KCC. De snelbalie is geopend: maandag t/m vrijdag van 09.00-17.00 uur. Op donderdag tot 09.00-20.00 uur.

Folder Klant Contact Centrum

U kunt de nieuwe folder van het Klant Contact Centrum eenvoudig online bekijken via onderstaande link. De folder is tevens gratis af te halen in het KCC. Wilt u de folder liever via post ontvangen? Neem dan contact op met het KCC via 14 043.

Bereikbaarheid Sociaal Team

Voor al uw vragen over zorg, jeugd en werk kunt u terecht bij het Sociaal Team van de gemeente Meerssen. Dit kan ook uitsluitend op afspraak via telefoon 043-3661662. Het Sociaal Team is van maandag t/m vrijdag telefonisch bereikbaar van 09.00-12.00 uur. In de middaguren uitsluitend voor spoedgevallen. Buiten kantoortijden (van 17.00-09.00 uur en in het weekend) kunt u in dringende situaties rondom de zorg voor kinderen bellen met: telefoon 045-5712608. Voor een vertrouwelijk gesprek kan iedereen 24 uur per dag bellen met Sensoor Telehulpverlening Limburg, telefoon 045-5719999. Levensbedreigende situaties (24 uur): 1-1-2.

Overige gemeentelijke kantoren

Wilt u een van de medewerkers van de gemeente spreken? Om te voorkomen dat u tevergeefs naar het bestuurscentrum komt of onnodig moet wachten, kan dit alleen op afspraak via telefoon 14 043.

Contactgegevens Klant Contact Centrum